Service og reklamationsbestemmelser

Når du køber en ny cykel hos et medlem af Danske Cykelhandlere, vil du modtage et servicehæfte med reklamationsbestemmelser, kontrolliste for klargøring, gode råd, låsebevis, servicekort og vejledning i vedligehold af din nye cykel.

Også kvalitetsprodukter skal jævnligt efterses og justeres. Derfor er det klogt at overholde eftersynene, som står i servicehæftet.

Reklamationsret
1. På alle cykler ydes 2 års reklamationsret.

2. Er cyklen udsat for stelbrud, der skyldes fabrikationsfejl, erstattes den af en ny i tilsvarende mærke og model. Dette gælder under alle omstændigheder de første 2 år for cykler, hvis pris er under 6.000 kroner.  Eventuelt påmonteret ekstraudstyr overflyttes til den nye cykel. Ved brud på forgaflen, der skyldes fabrikationsfejl, påmonteres en ny.

Ved stelbrud, der skyldes fabrikationsfejl inden for de første to år på cykler, hvis pris er over 6.000 kroner, udskiftes stellet og komponenterne overflyttes.

Reklamationsretten dækker både reservedele og arbejdsløn, men ikke fejl opstået som følge af hærværk, påkørsel, manglende vedligehold, unormalt brug eller almindeligt slid.

Landsdækkende service
Alle eftersyn skal som hovedregel udføres hos den cykelhandler, hvor cyklen er købt. Er du imidlertid flyttet til en anden by, kan eftersynene som regel udføres af enhver cykelhandler, der er medlem af Danske Cykelhandlere.